mandag 1. juli 2013

Borte i systemet

Ventetid igjen! Jeg hørte ingen ting fra Radiumhospitalet selv om onkologen lovet å følge opp. Jeg ringte strålebookingen den tiende dagen. Marerittet var virkelighet: Jeg fantes ikke i systemet! Jeg ble møtt av en lite vennlig stemme, som jeg følte bare vil bli av med meg. Jeg sa at dette var instansen jeg var bedt om å ringe for oppfølging og at jeg ikke lot meg avspise med at jeg ikke fantes i systemet. Stemmen ble vennligere og ba meg ringe “serviceenheten”, uten at jeg kan si hva denne betegnelse henviste til. En vennlig sjel lyttet til meg. Jeg klaget min nød over at jeg har ventet i ti dager på svar og at jeg nå ikke fantes i systemet. Vedkommende ble nesten like urolig som meg og lovet å ta kontakt med ansvarlige personer.

Mandag prøvde jeg på nytt å kontakte Rikshospitalets pasientkoordinator. Jeg brukte et par timer på å komme i kontakt med ansvarlige, som kunne koordinere min behandlingsprosess. Tirsdag 11. juni kom endelig beskjed fra Radiumhospitalet om dato for forberedende samtale med lege og sykepleier. I mellomtiden var jeg utredet på Rikshospitalets kardiologiske avdeling og hadde fått konstatert at mitt hjerte var sterkt nok til å tåle planlagt cellegiftkur.


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar