lørdag 29. juni 2013

Krever styrke

Du er nokså alene med din beslutning om en ukonvensjonell behandling. Ingen backing i det etablerte systemet, snarere tvert imot. Ofte møter du på en “vet best holdning”.  Velger du en slik behandling, krever det fokus, energi og utholdenhet. To ganger om dagen må du infusere bikarbonaten, rense rundt potene etc. Og hele tiden lever du med usikkerheten om det virker og med kommentarer fra det etablerte systemet og  mennesker rundt deg.

Utrygt  
Det verste var komplikasjoner ved fortetting av tubsene, noe som førte til at jeg måtte bekoste re-operering to ganger. Jeg opplevde det også utrygt at operasjonene ikke foregikk på et eget senter eller sykehus, men på steder der kirurgene leide seg inn. Uten Britt ved min side hadde det ikke vært mulig å gjennomføre dette. Når jeg ser tilbake vet jeg ikke om jeg ville ha gjort det igjen, eller om jeg vil anbefale det til andre. Det betyr ikke at tenkningen til Tullio Simonchini er feil! Men det er ikke trygt nok å være alene om behandlingen og at den ikke skjer åpent og i legitimert regi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar