søndag 30. juni 2013

Farlige komplikasjoner

Jeg kjente at noe var galt. Ved et par anledninger klikket det i hodet og jeg nærmest besvimte, fikk feber, influensasymptomer og var helt utmattet. Jeg forsto at noe alvorlig var i ferd med å utvikle seg i kroppen. Besøk hos min fastlege 6. august 2012 viste at porten i venstre side hadde arbeidet seg ut av låret med stor fare for infeksjon. Legen skrev ut en henvisning om øyeblikkelig hjelp til Bærum sykehus. Jeg hørte ingenting fra sykehuset. Da jeg ringte fredag 10. august fikk jeg beskjed om at overlegen ikke hadde sett på henvendelsen (øyeblikkelig hjelp!!!). Det virket ikke som det var mulig å komme videre den dagen.

Pestbygg og kasteball
Både Britt og jeg var imidlertid så bekymret for min helsetilstand at vi kjørte til Volvat om ettermiddagen. For et profesjonelt regime! Her ble jeg virkelig tatt på alvor. Først isolasjon på grunn av operasjon utenlands (her tar de ingen sjanser), deretter undersøkelser. Skal si at de tok grep: Rringte Bærum sykehus som tydeligvis ikke ville ha fingrene i meg, deretter til Rikshospitalet som henviste til A-hus, som igjen henviste til ansvarlig sykehus, som var Bærum. Det var ikke fritt for at jeg følte meg som en pestbyll og kasteball, som ingen ville ha.
Innlagt med alvorlig infeksjon
Jeg hørte fortsatt ikke noe fra Bærum sykehus, så jeg reiste til akuttmottaket og ble etter hvert vurdert av lege. Sykehuset hadde ikke kapasitet til å fjerne mine tubes og henviste meg til Drammen. Her ble jeg lagt inn samme dag, på isolat. Sykehuset hadde et flott personale og en fin dansk overlege opererte ut mine tubes. De oppdaget også en bakterieinfeksjon i blodet og startet opp intravenøs behandling. Denne varte fram til lørdag 18. august. Da ble jeg utskrevet med beskjed om å fortsette med antibiotika i to uker.  Jeg hadde tillit til behandlingen og trodde jeg var kurert for bakterieinfeksjonen. Men hverken sykehuslegene eller fastlegen hadde bedt meg sjekke blodstatus. Forstå det den som kan!


Bakers cyste
Jeg kjente etter hvert at noe var galt i kroppen igjen: Vedvarende hoste, febertokter og utmattelse. Etter flere legebesøk ble det endelig tatt senkning og CRP for å måle evt. inflammasjon i blodet. Jeg ble sendt til akuttmottaket på Bærum sykehus med kraftige influensasymptomer, svimmelhet og ristinger. Grunnet voldsomme smerter i høyre legg, trodde de som undersøkte meg at det var blodpropp. Legen så alvorlig på meg og sa: “Den har du hatt lenge”. Heldigvis grep hans overordnede inn og korrigerte. Dette var ikke blodpropp, men en Bakes cyste, en godartet cyste som sitter i knehasen hos alle mennesker. Når den sprekker, er det utrolig smertefullt og du klarer ikke å gå. Dette varte i en måned og jeg hadde store smerter!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar