mandag 21. juli 2014

Jag håller ditt hjärta

Först av allt. Helge opererades för en vecka sedan. Allt går bra. Han har haft tuffa dagar och har en lång konvalescens framför sig. Men det ser ut som operationen varit vällyckad och att han sakta återhämtar sig.

Jag har hållit Helges hjärta i mitt hjärta. Jag har hållit hans hjärta i mina händer, i min själ. Vi har båda hållits av ett större hjärta. 

Han kommer nog hem imorgon.

Helge har haft en mycket speciell väg att gå de senaste åren. Jag har gått vid hans sida. Mina prövningar har inte varit i närheten av hans. Men några dagar, veckor, har varit tuffa. Andra dagar, veckor, månader har varit fulla av glädje, hopp och tacksamhet. 

Helge och jag har varit så intresserade av hjärtat de senaste åren. Vi har lärt mycket om hjärtat. Nu har Helge fått sin hjärtklaff reparerad. Larry Dossey skrev i sin bok om forskning runt bön att du skal vara försiktig med vad du ber om. För du kan få det! Nu har Helge varit med om, rent fysiskt, att uppleva att hjärtat varit blottlagt.

Hjärtat är skapt för en sak
Om du tror att hjärtat är en pump, en pump vars huvudsyfte är att pumpa runt blodet i kroppen, så har du fel. Hjärtat börjar slå innan hjärnan utvecklas. Hjärtat är skapat för att göra en sak. Att älska. 



7 kommentarer:

  1. Kjære Britt!
    Vil du hilsen til Helge fra meg. Jeg har tenkt sånn på han hele uken for jeg visste han skulle inn og opereres. Han sa mandag 14. Mine tanker og medfølelse går til dere begge. Og av alt en glede for at det gikk bra.
    Kjærligheten ligger i våres hjerte. Jeg følger dere igjennom bloggen.

    Hils til Helge. Han er i mitt hjerte. Han vil alltid være der.

    Marit (Lysaker)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit. Jeg har vist Helge de nydelige ordene du skrev. Takk!!!

      Slett
  2. Hei Britt. Takk nok engang for at du deler. Hils masse til Helge. Gleder meg til vi sees. Mvh D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Dag. Nå er Helge endelig hjemme og det er så herlig.Gleder meg også til å ses! Britt

      Slett
  3. Nu kommer nog Helge snart med ett inlägg. Britt

    SvarSlett
  4. Kjære Helge, jeg tillater meg å gratulere deg med godt overstått operasjon. Jeg håper av hele mitt hjerte at den kronglete og smale stien du har vandret de siste årene har gitt deg livskraft og -lyst til å gå videre på den veien som nå ligger foran deg. Kjære Britt, du skriver så sterkt og vakkert om å holde Helges hjerte. Dine ord får meg til å tenke på, at hvis vi kunne holde hverandres hjerter og forstått de ulike utfordringene hver og en av oss har, tror jeg vi ville behandlet hverandre mye mer varsomt, med mer kjærlighet, toleranse, tålmodighet og omsorg.

    Kjære Britt og Helge, da vi i sommervarmen fikk lov til å være tilstede i verdens vakreste landskap, Bohuslän, var dere med oss. Da jeg var i Skärhamn og så de mektige akvarellene til Lars Lerin listet dere stille inn i tankene mine -- så mykt og likevel så sterkt at jeg måtte dele med Bernt.Vi ble enige om å ta turen over til Lyr. Kanskje gikk vi i noen av deres fotspor på denne lille pittoreske øya, kanskje har vi kjent den samme salte sjøbrisen, kanskje har vi opplevd den samme smaken fra havets fruktmeny på Bryggevingen...

    Jeg ønsker dere begge fortsatt gode og kjærlige sommerdager.
    Deres hjerter og våres hjerter er skapt for å elske hverandre og alt som lever. Bernt hilser så meget.

    Hjerteklem fra Connie

    SvarSlett
  5. Hei Connie og igjen en hjertelig takk for ditt innlegg. Livskraften er der i massevis selvom der selvfølgelig også er dager som er mørkere stunder. Jeg har virkelig følt meg holdt av all den kjærlighet som har strømmet mot meg fra nær og fjern, en helt fantastisk opplevelse. Jeg forstår også at du og Bernt har hatt en sjelefull tur til vidunderlige Bohuslän og til vår ø Lyr. Vi skulle gjerne ha møtt dere der! Vi står i hjerteforbindelse! Takk til dere begge Helge

    SvarSlett