mandag 9. desember 2013

Ingen kreftceller – jeg er frisk!

Klokken 08.54 ringte mobiltelefonen. Jeg viste hvem det var. Overlegen fra Rikshospitalet. Det hadde nå gått ca. 3 ½ uke siden narkosen og vevsprøvene, litt av en langpining. Overlegen beklaget den lange ventetiden, men hadde de beste nyhetene jeg har fått på lenge: I vevsprøvene fantes det ingen kreftceller! INGEN KREFTCELLER! En dyp, dyp glede skyldte gjennom kroppen. Jeg gikk inn i stuen til mine kjære venner, som jeg var på besøk hos, fikk bragt den gledelige nyheten videre og…  Jeg brast ut i lettelsens og takknemmelighetens tårer, gråt og hikstet, ble omfavnet av mine varme venner, lenge, lenge - lenge nok til kroppen slapp spenningene og gjenvant balansen.

Takk til min fantastiske Britt

Etterpå ringte jeg Britt. Hun var på kontoret og jeg fikk stotret fram budskapet. Vi var glade og takknemlige, fylt av stundens glade alvor. Ønsket bare at vi kunne krype inn til hverandre og ta inn den gode nyheten. Vi kjente begge at vi har vært på en lang, lang reise med sykdom, behandling og usikkerhet om hvordan det ville gå. Min fantastiske Britt som utrettelig har fulgt meg gjennom alle opp- og nedturer, gjennom smerte og glede, med omsorg og nærhet. Takk, takk, takk! Det var selvfølgelig en nedtur da resultatene av PET skanningen fortsatt viste et par suspekte punkter, som jeg så måtte ta biopsi av. Personlig har jeg vært rolig og har hatt tillit til at det skulle gå godt, selv om det av og til har dukket opp usikkerhet og angst. 


Takk til alle mine fine venner
Jeg har akkurat kommet inn igjen etter en lang tur. Naturens stillhet har hjulpet meg å ta inn det fantastiske budskapet og alle de vakre og gode tilbakemeldingene jeg fikk på SMS fra alle dere mine fine venner. Jeg er så glad og takknemlig for at dere har fulgt oss på bloggen, for alle tilbakemeldingene dere har gitt og ønsket om å dele gleden med oss. 


Jeg lever
Mørket stunder på. Jeg sitter inne, fylt av stundens glade alvor. Kjenner en dyp indre glede og takknemlighet. Det har vært en stor dag. Jeg sitter i stilheten, lytter innover, stille, nennsomt, forsiktig. Dypt der inne kjenner jeg livspulsens strenger vibrere. Jeg lever!



8 kommentarer:

  1. Gleder meg med deg!!!!! Så godt å høre! Lykke til framover! Tenner et lys i glede. Stor KLEM fra Kirsti.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Kirsti og takk fordi du kjærlightesfullt har vært med oss på reise. Kram Helge

      Slett
  2. Grattis!Grattis!Grattis! Härligt att höra att du kan ta in livet och glädjen direkt! kram Mats

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Mats, YES! Du kjenner til hvordan man har det når man skal ta inn en så stor og positiv beskjed! Takk Mats!
      Helge

      Slett
  3. Det var en GOD dag at være sammen
    Kh Mogens

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei min venn, takk, jeg følte meg så omsluttet av deres kjærlighet!
      Kram Helge

      Slett
  4. Kära själsvänner! Av någon anledning så har bara inlägget från den 3e kommit fram när jag gått in på bloggen varje dag! Efter mail idag från dig Helge att ni båda skrivit startade jag om Safari... och där fanns det ju... detta glädjebesked... Wow... Jag gläds med er och känner alla dessa existentiella känsloyttringar som vi lever i varje dag, men som blir så påtagliga i livsskeden som den ni varit i, och så innerligt delat med er till oss omkring er genom denna fantastiska blogg!!! Hoppas vi får fortsätta att följa er i det som växer fram i detta skede! TACK och GRATTIS och en stor KRAM till er båda! Livet är minsann förunderligt... och påtagligt...

    SvarSlett
  5. Hei kjærlige BI-Ma, jeg vet du gledes inderlig med oss og følge oss på reisen!
    Tusen takk kjære sjelsvenn!
    Helge

    SvarSlett